fredag 4 december 2009

Hemresan...

gick ganska bra. Men jag min lilla nöt stog och väntade på mina väskor på tenrminal 4 på Arlanda, där mitt flyg från Ö-vik landade. Jag stog och väntade i säkert 20 minuter och började bli lite småstressad...klockan drog iväg och det blev tillslut bara 10 minuter kvar tills jag skulle boarda flyget till Karlstad.
Så tillslut stoppade jag en kille som jobbade på bagageavdelningen och frågade om väskorna från Ö- vik inte skulle komma snart...? Han himlade lite med ögonen och talade om att mina väskor redan var på terminal 3 där Karlstad planet stog. *panik*
Jag har aldrig gått genom så många passager på en flygplats så fort förut...men ja hann, med 5 minuters marginal.

I kön till boardingen träffade jag en kund från tiden på Möbelhuset. Han är riksdagsman och var på väg hem för lite helgledigt efter veckans budget debatter...Och han var så snäll att han erbjöd mig en plats i flygtaxin till Sunne. Så snälla Lena som skulle komma och hämta mig i Karlstad så sent på kvällen slapp, vilket kändes bra eftersom det var lite halkigt och hade börjat snöa.

Väl hemma väntade mamma på mig med en stor kram. Hon hade nattat barnen och tänt en massa ljus i huset. En brasa sprakade i kaminen oxå. Och så hade hon gjort hemmagjord pizza, och sparat en stor bit till mig, vilken jag slukade utan problem eftersom jag inte hann äta på Arlanda.
Åh, det var så skönt att komma hem! Jag kände mig som 10 år igen och ville helst sitta i hennes knä och bli klappad på huvudet...

Så tack igen mamma! Du är guld värd!

1 kommentar:

  1. hej min goa dotter. vad bra du skriver och vilken härlig familj du har. blev alldeles rörd om det du skrev om mig den 4 december när du kom hem efter norrlandsresan. ställer alltid upp för dig och familjen och mina goa barnbarn. love you . många kramar

    SvaraRadera