söndag 25 oktober 2009

Stora sjusovardagen!

Nu är det höst på allvar! Klockorna är tillbakaskruvade i hela huset, och det är MÖRKT tidigt på eftermiddagen. Lite mysigt, samtidigt som det känns som en evighet tills det vänder igen...

Idag har jag passat lille Olof igen. Och ska jag vara helt ärligt har det varit en piece of cake! Han har sovit, och sovit och sovit lite till...
På förmiddagen somnade han mitt på vardagsrums golvet bland alla leksaker. Jag la en liten filt över han, och så låg han där och sov i godan ro i en hel timma.



När han vaknade så matade jag i honom lite välling, och så tog vi en promenad. Då somnade han igen och sov i en timma till...
Efter det var det lite mera mat som gällde, ...och såklart lite bajskalas...

Efter bajskalaset var han kinkig, så vi la oss i soffan för att gosa lite. Ja, då somnar han igen- och sover i 2½ timma....
Jag tror att det är tänder på gång i hans mun, och det verkar vara en jobbig sak, när man måste sova så mycket.
Jag hann läsa hela Amelia tidningen, väldigt noggrant innan han vaknade igen...



Trött



Tröttare



Tröttast




Emellan alla sovpauser har jag och Julia gjort några fina Halloween pumpor. Hon ritade mönstret och jag skärde. Fina va? De lyser upp fint i höstrusket!


Nu är lilla Olof tillbaks hos sin mamma och jag ska avbryta den här slappar dagen med ett Body Pump pass. Ska bli skönt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar