lördag 10 oktober 2009

Fin ljusdekoration

Julia hade plockat en massa fina kastanjer när jag varit bortrest. Hon tyckte det var kul att plocka dem, och så lekte hon "nöt och choklad fabrik" med dem sen.
Hon hade en massa olika bunkar och durkslag till hands när hon "förädlade" dem i choklad fabriken som f.ö. var i vårt vardagsrum...
Jag tycker det är helt underbart att se när barn kommer på lekar alldeles själva, som bara finns i deras fantasi. Det blir så verkligt för dem. Hon befann sig verkligen i chokladfabriken när hon lekte...pratade om hur det smakade, om det skulle vara mer socker eller salt eller så...

Jag däremot såg potential i dessa kastanjer som prydnad...Så nu står de som dekoration på bordet...
Jag får nog ge mig ut imorgon och plocka nya till henne...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar