tisdag 27 oktober 2009

Ännu en "ledig" dag

Idag på min "lediga" dag har huset och bilen fått sig en uppfräschning. Tråkigt att pyssla med när man är hemma med/för barnen, men nu efteråt känns det skönt, och jag tror inte barnen tagit skada av att jag pysslat med lite annat på förmiddagen. Victor har varit i ishallen på allmänhetens åkning nästan hela dagen. Och Julia har haft fullt upp med lilla Leo och alla hans lekar.

På eftermiddagen åkte vi till Biblioteket för lite sagomys...trodde jag. Barnen var inte alls intresserade av böcker, det var mest jag som satt och bläddrade och försökte locka dem med att "den här boken ser kul ut, ska vi läsa?" Men, nejdå. det var inte alls intressant! Victor surfade, Julia och Leo byggde kojor med klossar och de hade väldigt svårt att hålla volymen nere, så vårt besök där blev inte sååå långvarigt...

Men jag lyckades iallafall få in hela gänget i sagoringen för ett foto...

Lilla Leo, full av bus!


Kojbygge





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar