söndag 4 oktober 2009

Sista dagen på Arjeplogs marknad

Idag är det Söndag och alltså var det sista dagen på ARjeplogs marknad. Inatt har det snöat här uppe i Norrland. Inte så mycket, men tillräckligt för att det ligger som ett tunt vitt täcke på marken. Det var lite läskigt att åka de nio milen imorse, med bussen som fortfarande har sommardäck. Men Lena körde säkert, så allt gick bra.

Om jag har klagat på att det varit kallt tidigare, så kan jag bara klargöra att idag har det varit svinkallt!!! Och så har det blåst mycket! Jag är oerhört glad att vi hade en kamin tänd i ett av tälten, så att vi kunde sitta och värma oss när ansiktena kändes som isbitar!

Trots Lenas HÖGT satta mål med försäljningen, så känner jag mig nöjd med helgen, och vad vi lyckats sälja.

Här kommer lite bilder från strandkanten i Arjeplog.

Hornavan, 221 meter djup.

Några roliga gamla fäbodar. Tänk att folk bodde så här förr...


Och en ROSA kyrka har de i Arjeplog. Min favoritfärg!


Nu väntar snart middag hemma hos snälla Lena, som "tagit hand om mig" sen jag kom hit.
I morgon blir det kontorsarbete på "kåtan" i Moskosel. Ingen rast, ingen ro...men en massa komptimmar=)


2 kommentarer:

  1. Du har fått till riktigt fina bilder:-) Jag tog ett på dig på Vittjokk som blev kanonbra. Tänker maila den till dig sen.

    Har varit så skoj att arbeta med dig, hoppas det händer igen :-)

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag också! Helgen har verkligen gått fort, men så är det ju när man har trevligt!

    SvaraRadera