söndag 25 oktober 2009

Nya tiden & höstlov

Klockorna är alltså tillbaka skruvade en hel timma, och alla i huset- inkl våra Stockholmsgäster (som jobbat häcken av sig för att tömma sitt gamla hus) sover redan. De har inte ställt om sig ännu...Men jag som är en nattmänniska (när tillfälle ges), är fortfarande vaken. Hihi...

Jag har en förmåga, att om jag är ledig lite längre än en hel helg, vända upp och ner på dygnet.

Om det är vanlig jobbarvecka så vågar jag inte göra det, för det tar sååå lång tid att bli pigg på morgonen igen. Men nu när jag har förmånen att få kompa ut lite tid, när barnen ändå är hemma och är lediga från skolan, så vänder jag alltså lite på dygnet.
Det här är MIN tid.
BARA MIN!
Allt är tyst.
Ingen vill mig något.
Jag ser vad jag vill på TV:n.
Jag äter godis utan att dela med mig
och framför allt så sitter jag hur länge vid datorn utan att någon annan kommer och frågar om jag inte är klar snart...

Ja, det här med "bara" EN dator i huset börjar bli ett problem. Ett ganska stort problem. Barnen har fått smak för det här med att videochatta med sina kompisar. LÄNGE!
Eller att spela spel på spela.se
Vi har försökt dela upp tiden så rättvist det går, men alltid är det någon som tycker sig bli orättvist behandlad.
Ett I-lands problem, jag vet...

Men jag har tänkt att göra så här...
Jag har haft ganska goda framgångar på Tradera den sista veckan.
Jag har sålt en hel del av barnens gamla vinterkläder- och en del långliggare i min egen garderob, och faktiskt fått ihop över 1300 kronor! Jag tycker det är helt fantastiskt att man kan få in så mycket pengar på sådant man tänkt skänka bort från början...så de pengarna ska jag lägga i en ny dator. De räcker naturligt vis inte hela vägen, men en bra bit iallafall.

Så imorgon åker jag och Julia till Karlstad och kollar in en ny dator, och lite nya vinterkläder. Den stackarn har helt rensat i sin vintergarderob nu när mamy sålt allt...Hihi.

1 kommentar:

  1. Säkert härligt med egentid när man inte får det så ofta. Jag hade tjejbesök i helgen vilket var positivt för att slippa ha egentid ett tag :-)
    Lycka till med aktionerna!

    SvaraRadera