lördag 24 oktober 2009

Så här blev det...

Nu börjar vårt mysrum i källaren bli helt klart! Jag har vista den här bilden förut på bloggen, men jag tycker att den är värd att visas igen...
Så här såg det ut i det aktuella rummet för ganska exakt ett år sen. Nästa allt i rummet är slängt eller skänkt till stadsmissionen i Karlstad. Bara massa skrot som vi samlat på oss genom åren. Och jag kan inte understryka hur skönt det var att få rensa ur allt.


Nu står här istället en stor skön soffa, för våra filmkvällar. I kistbordet ryms alla barnens spel och pussel.

Och här är möblerna jag målat om. Bordet är egentligen ett köksbord modell mindre. Men jag tycker det är skönt med ett lite större skrivbord, så det här passade perfekt!
Målat med Alcro vattenbaserad interiörfärg för snickerier. Halvblank svart färg, glans 40.
Nu fattas bara en anslagstavla och lite pappersförvaring.



Och här är skåpet, som fortfarande saknar beslag.





1 kommentar: