måndag 26 oktober 2009

Så var det natt igen...

...och här sitter jag och skriver alldeles för mig själv...
Det har varit en lååång dag idag.

Började dagen tidigt med att väcka Victor som skulle iväg med en kompis till Leklandet i Karlstad. Sen vaknade en efter en till liv i huset, och det blev en lång härlig frukost med Peters systerdöttrar från Stockholm som varit på besök över helgen.

Idag var det dax för dem att åka hem, och det blev verkligen tomt i huset när de åkt. Och då speciellt efter lilla Olof, som varit ett riktigt charmtroll de här dagarna.

När vi vinkat hejdå till dem åkte jag och Julia till Karlstad för lite shopping.
Vi hittade vad vi letade efter direkt! En jättesnygg jacka på H&M, som var precis en så`n vinterjacka som Julia ville ha! Skönt att ha det projektet avslutat! Jag har letat igenom hela Sunne och Charlottenberg på jackor, men utan framgång...

Det blev även en tur in på Expert där de hade lagerrensning, och där blev jag några tusenlappar fattigare...en ny mini dator *äntligen* så vi slipper ha kösystem till den vi har sen förut. Och så en tidig julklapp till mig själv. En ERGORAPIDO sladdlös dammsugare, som jag suktat efter sååå länge! Det blev en i mörkgrå metallic färg. Så snygg!

Efter all shopping hämtade vi upp Leo, min lillasysters barn. Han måste ju också ha lite höstlov tyckte vi, så nu ska han vara hos oss tills på onsdag.
Imorgon är ett långt biblioteksbesök planerat med alla barnen. Vi ska sitta länge och läsa sagor och kanske låna med några roliga böcker hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar