torsdag 29 oktober 2009

På badhuset...

I går åkte vi till badhuset i Karlstad, hela gänget. Jag, barnen, lilla Leo och Victors kompis Lucas. Badhuset i Karlstad är min gamla "hemma arena". Det var där jag lärde mig simma, dyka och hoppa från högsta tornen. Jag var där ganska ofta under högstadietiden, för jag älskade att simma, och dyka. Jag och mina komppisar drömde om att vara med och tävla i simdans...jag vet inte riktigt vad det heter, men de som gör de här fina rörelserna i vattnet har någon sorts klämma på näsan...Nu kan det tilläggas att det var typ 20 år dedan jag var där sist, och jag blev verkligen ingen simdansös,men allt var sig likt därinne.

Nu var det istället mina egna barn som stog där på hopptornen och tvekade... "ska jag verkligen våga hoppa mamma" sa Julia ett antal gånger innan hon äntligen tog steget över kanten och hoppade från 5:an. '
Fy och usch vad åren går! Det känns faktiskt inte som 20 år sedan jag själv stog där och tvekade...

Här kommer iallafall några bilder på mina badande barn, och så på syrrans lilla Leo förstås som INTE hoppade! Han var en liten "fegis" i vattnet och ville inte bli blöt över axelhöjd.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar