tisdag 28 februari 2012

Dagen före månadspengen....


...så är det full aktivitet här hemma. Julia frågade förut om hon inte kunde få vika tvätten som låg ovikt nere i tvättstugan...sånt händer väldigt sällan är hemma hos oss, och nästan bara när det börjar lukta pengar-tyvärr!
Peter och jag har nog skämt bort barnen med att sköta all markservice. Men när de kommer med egna spontana förslag så blir jag väldigt glad. Leo är här även ikväll, så han hängde på och lärde sig vika handdukar.
Och efter en stund så var all tvätt vikt och alla strumpor sorterade i fina högar.






 Pixi ligger och myser i sin säng framför brasan ikväll , och jag sitter och slösurfar och kollar på TV:n med ena ögat.


Och så försöker jag trösta Julia som ligger brevid mig i soffan och har så oändligt ont i sin rygg. Nu har hon käkat tabletter i två veckor, ändå blir det inte bättre, snarare tvärtom. På torsdag har vi bokat en tid på Sportmedic, och jag hoppas de kan hjälpa henne få ordning på ryggen.
Imorgon ska hon till stallet och rida, och det ska bli spännande att se om det blir ännu värre av den belastningen, eller om det är lika illa vad hon än gör.
Inatt kom hon upp och grät och väckte Peter och frågade om det här nånsin skulle gå över... Lilla pluttan. Jag tycker verkligen synd om henne och önskar jag kunde ta bort det onda nu med en gång.
Men först får vi vänta tills på torsdag och se vad Sportmedic kan göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar