söndag 5 februari 2012

Hela helgen....

Började helgen med en mysmorgon i barnens sängar. Det är så mysigt att krypa ner hos dem ibland och bara ligga och prata om ditten och datten. Diskutera sånt man inte hinner prata om under veckorna.


 Efter en stadig frukost med Peters goda äggröra var det dax att jobba ett pass i ishallens cafeteria. Victor spelade match under tiden och jag passade på att kika från cafeterians fönster. De spelade mot Charlottenberg och fick tyvärr stryk med 2-5. Stackarna...de har haft riktig otur på slutet och inte vunnit en match på 4 gånger...

Domaren i Sunne är så himla rolig...Det är en kille på ungefär 30 år som brukar döma de här "småkillarna". Men för honom är det på liv & död. Han är gravallvarlig och dömer som om det vore SM final.
Svårt att förklara men jag sitter alltid och småfnittrar åt honom för att han är så kul och tar sitt uppdrag på liiiite för stort allvar. Han äger isen han åker på. Det syns!
Grabbarna som spelar på isen blir SÅ trötta på honom ibland för att han är så petig & tar utvisningar för i princip allt. Men råkar de gnälla minsta lilla så att han hör- ja då åker de ut direkt!
Han dömer också för utvisningar om det blir tjafsigt, eller gnälligt mellan spelarna. Visst, han är domare och ska lära ut vad som är rätt & fel, emn ibland tar han bokstavligt talat över matcherna med sitt eviga visslande.


 Cafeterian där jag sålde körv & kaffe.


Sen var det dax för lördagens höjdpunkt!
Melodifestivalen!

Jag tyckte många av låtarna var riktigt dåliga, som tex Sean BAnan. Vad han har att göra i tävlingen förstår jag inte riktigt. Likaså Torsten Flink. Honom blir jag nästan rädd när jag ser. Men några som jag gillade var Loreen, Afrodite och The Moniker.


Kvällens gäster var Fam Falk som vi ofta kollar Melodifestivalen ihop med.
Clara och Julia fick fria händer att ordna med efterrätten, och de var jätteduktiga och gick tom och handlade själva.
De bjöd oss på kladdkaka med daimgrädde och hallon.
Daimgrädden gjorde att kladdkakan blev lite lyxigare och kändes nästan som en tårta eller bakelse. Och enkelt var det också. De krossade 2 daim, blandade med vispad grädde, och blandade i lite kakao så att det blev en ljusbrun färg. Och så smetade de hela härligheten på kladdkakan.


Söndag morgon och klädd i varmaste understället som jag sen gick och skrotade i hela dagen



Julia och jag hade stalljour vilket betyder tidig morgon i stallet för att utfodra, släppa hästarna i hagen och mocka alla boxar. En riktigt mysig start på dagen och det inte hade varit så jäkla tidigt!

Sen åkte vi tillbaks på eftermiddagen för att släppa in hästarna, som kommer i full fart för att de vet att det ligger godsaker i boxen:)



Här kommer Bengt, Julias favorit.

Och Angelo som inte är Julias favorit. Bångstyrigare häst finns inte!

Ett besök hos mamma blev det på eftermiddagen. Hon hade bakat goda äppelmuffins, och Victor åt väl en 5-6 stycken. Önskar jag hade hans förbränning:) Vi fick också med oss några säckar ved hem.


Julia med sin nya mobil som hon bär med sig överallt.

Clara med sin mobil som också är med överallt. Jag tror de Wordfeudar med varann här. Clara berättade att hon har 16 spel igång samtidigt!!!!


Söndagkvällen rundar jag av med ett skönt fotbad samtidigt som jag skriver det här. Fotbadet har både massage och värmeplatta så man slipper kallt vatten efter en kvart. Jag fick det i julklapp av mamma, och det används ofta:)



Och just det. Måste tipsa om boken som jag läste ut idag.
Eldvittnet av Lars Kepler. Läs den! Bästa jag läst på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar