fredag 24 februari 2012

Vår?

De senaste dagarna har det varit helt underbart väder här i Sunne. Solen gassar och den lilla mängd snö vi har smälter sakta men säkert bort.
Idag har jag unat mig lyxen att ha en ledig fredag. Och jag har verkligen unnat mig att vara ledig också:) Ingen städning eller handling på schemat utan jag har bara gjort saker som jag mår bra av. Började dagen med att ha lånfukost med barnen, och sen åkte jag och tränade.



Något som jag också värdesätter är att att vara ute med Pixi. Här på baksidan av vårt hus.





Enda nackdelen med att all snö smälter bort är att det blir översvämning lite här & där. Just nu är det växthuset som står i vatten...



Ett säkert vårtecken är att Pixi GÄRNA stannar kvar i solen på altanen efter promenaderna.



På eftermiddagen tog vi en långpromenad genom Sunne. När vi kommer ner på strandpromenaden som är en gångväg så släpper jag henne lös, och hon springer bakom-framför- eller brevid mig hela tiden. Ibland möter vi andra hundar, och då springer hon brevid hela tiden. Hon gör inga utfall, eller hälsningsattacker. Hon går med MIG. Det känns bra!


Vy från "röda" bron över sundet.


 Änderna kämpar på hela vintern. De verkar inte flytta till varmare breddgrader.


 Blött, blött. Tur att jag tog gummistövlar på mig!


 Vy över marinan i Sunne. Den lilla röda stugan stog förut på Älvgatan, och var Peters mammas tvättstuga när de bodde där och inte hade vatten inomhus.


 Ja, det var mina iakttagelser av våren denna lediga sköna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar