torsdag 16 februari 2012

SPA kväll


Här ser ni tjejen som kan bara hon vill! Igår hade hon städat HELA övervåningen när jag kom hem från jobbet. Och med städa menar jag damma, dammsuga och plocka undan alla saker både i sitt rum och mer "allmänna" utrymmen. Det känns himla skönt att få lite hjälp ibland av barnen. Jag och Peter har curlat lite väl mycket genom åren, så när vi väl ber om hjälp så brukar det bli gråt & tandagnisslan...

Men inte idag alltså:)
Jag gav henne massor av beröm för all hjälp och jag riktigt såg hur hon sträckte på sig och blev stolt och glad.




Efter avslutad städning så drog jag och Peter till SPA och unnade oss en timma med skön simning i poolen,  lite bubbel i Jacuzzin, och så lite bastande på det. Riktigt vardagslyx för oss!

När vi kom hem stog Victor och hackade tänder i trappen. Han höll på att FRYSA ihjäl. Efter 20 minuter var han istället varm som en kamin.
Välkommen influensa säger jag:(

Idag ligger han hemma i soffan och slappar med 38,5 i feber, riktigt ont i halsen och en rejäl huvudvärk på det. Stackaren!

Nu hoppas jag att han frisknar till fort så han inte halkar efter i skolan, och med hockeyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar