söndag 19 februari 2012

Besök




Igår fick vi besök av min syster Malin och Leo. De har inte varit här sen Julafton, och Leo hade cravings efter att leka med sina kusiner.

Vi började med lite spring på stan eftersom Malin har några butiker hon gillar här i vår lilla by. Resten av dagen spenderade vi hemma med att laga mat, fika och bara mysa.







Julia fixade till lite roligt lördagsgodis i form av godiskaktusar.














Eftersom jag är grymt trött på mitt hår så fick jag hjälp av Malin att göra några slingor...
Leo frågade lite spontant varför hon hade lim i mitt hår....




 Resultatet blev några guldfärgade slingor i luggen och på sidorna. Ingen jätteförändring, men det blev iallafall en liten skillnad:)



På kvällen hade vi lite sjukstuga härhemma. Victors feber tog omtag. På bara 10 minuter så blev han jättesjuk och fick 38,7 i feber efter att ha varit feberfri i 11/2 dygn. Så han låg under en filt i soffan och svettades och frös om vartannat...Julia har dunderont i sin rygg, och hon har nu tagit värktabletter i en vecka varenda kväll för att kunna sova. Och nu räcker inte det, utan vi får även smörja in med Ibumetin salva och massera på kvällen, annars kommer hon upp vid tre tiden på natten och gråter och har jätteont:(
Ska boka en tid på sjukstugan imorgon så vi får reda på vad deta kan vara för fel. Och vi håller tummarna för att det inte har något med ridningen att göra, för det är ju det roligaste hon vet.
Emellan alla vändorna till medicinskåpet så kollade vi naturligtvis på melodifestivalen. Måste säga att det var den sämsta deltävlingen jag sett! Tråkigt att de inte kan få fram bättre bidrag till ett så stort arrangemang!

Idag har vi tagit en långpromenad i solskenet, och det känns att våren är på gång. Härligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar