torsdag 9 februari 2012

Träning

Även denna torsdag kom jag iväg på Body Jam, och nu, efter att ha kört passet några gånger så kan jag bara säga att det är det roligaste jag tränat på länge. Och ju mer jag kör passet, ju mer känner man musiken och vart man kan ta i som bäst.
Det är bra musik hela passet igenom, och instruktören, Madde inspirerar till att ta ut svängarna ordentligt:)
När passet var över åkte jag till Gylleby för att hämta Julia som ridit två lektioner under kvällen. En vanlig lektion, och en gratis lektion som tack för hjälpen med stalljouren i helgen.
Hennes häst Greta, stog och var sjösvett i boxen och ångan rök runtomkring. Julia hade tydligen kört hårt med henne...:)
Skänkelvikningar hade de tränat på idag.
Vi avslutade kvällen i stallet med att ge Shettisarna mat och de gnäggade så mysigt på oss när vi kom. Fast en liten ville inte alls ha något. Hon stog med rumpan mot oss och brydde sig inte alls om sitt hö.
Efter en stund la hon sig i boxen och verkade vilja ligga på rygg. Hon sträckte på halsen och visade tänderna där hon låg på golvet och benen stog rätt ut. Magen var som en ballong...
Vi misstänkte kolik, och så till personalen att titta till henne extra innan natten.
Så nu måste vi dit imorgon igen, bara för att se så hon mår bättre.
Ibland önskar jag att djur kunde prata, så de kunde säga vad som är fel, och vad som gör ont.
Det är jobbigt att stå o se på när någon lider.

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra på sjukhuset för dig!!!
    Hur gick det för den lilla ponnyn?

    SvaraRadera