fredag 10 februari 2012

Nu är jag friskförklarad.



Det här var vad doktorn dukade upp på sitt "smörgåsbord". Sen gjorde hon misstaget att gå ut ur rummet en liten stund, och då var jag framme med kameran, och såg vad det låg på bordet...



 Skalpell och en gigantisk sak som hon skulle stick in i mitt bröst!



Då fegade jag ur och bad dem att ta reda på mina provsvar från förra gången innan de gjorde något "stick" eller "hugg" i mig. Så fick jag vänta en liten stund till. Sen kom de tillbaks med goda nyheter. Det var bara friska celler i provet, och jag behövde alltså inte bli bedövad och ta något mer prov om jag inte ville


Det handlar om bröstvävnad som har klumpat ihop sig, alternativit kan det vara en godartad cysta.
För några veckor sen var den stor som en vindruva. Idag känns den som ett plommon.
 
Fortsätter den att växa är det bara att jag kommer tillbaks så tar de bort den. Inte alls ovanligt, de gör ett par sådana operationer i veckan.
Så nu pustar jag ut! Vetskapen om att jag inte har en tumör eller cancer i mig gjorde att mina axlar sjönk 1 deciemeter, och bekymmersynkan mellan ögonen försvann direkt.

Nu återstår jobbet ett par timmar, och sen ska jag ta helgen och fira ordentligt att det gick så bra idag!
Jag ska vara glad och tacksam att jag är frisk och för allt fint jag har runt mig!



1 kommentar: