torsdag 19 juni 2014

Snart midsommar...

Alla 3 sillarna är klara och avvsmakade och godkända ( iallafall av mig...)! Jag återkommer med bilder av " sillbordet" imorgon när allt är fint uppdukat hos mamma. 
Jag har också bakat 3 plåtar med fröknäcket som jag snart äter ihjäl mig på, så nu har jag så jag klarar mig ett tag! 


 Och för er som vill baka fröknöcke, men inte vill köpa alla fröer som behövs i receptet så såg jag att Risenta har färdiga blandningar i påse för typ 20:- som räcker till ett par plåtar:) 
(Och jag kan också nämna att jag bakar på vanligt vetemjöl, inte majsmjöl som det står i receptet)

Det var ungefär vad jag hann med idag när Olle sov sin middagslur...
Resten av dagen har vi tagit det lugnt och gosat, jag älskar hans små leenden som kommer fram mer och mer för varje dag.  På eftermiddagen kom syrran med hela familjen hit och de ska sova kvar tills imorgon.
Grabbarna har grillat hemmagjorda burgare nu ikväll och småttingarna har "lekt" i babygymet. 


Olivia börjar bli nyfiken på Olle, och Olle tycker det är väldigt intressant med hennes babyjoller. 


Olivia börjar bli väldigt rörlig och var på väg ur gymmet efter ett tag...



De är verkligen så söta tillsammans och jag kan bara föreställa mig så mycket kul de ska ha tillsammans framöver när de blir mer medvetna om varann och kan kommunicera mer:)

Nu ska vi ta kvällen och ladda om för imorgon... Det ska bli mysigt att fira midsommar med syskon och mamma, och övriga i släkten,men det är också en tung dag för oss allihop.
Vi ska försöka ta oss igenom den tunga biten under dagen, så hoppas jag att vi orkar ha en trevlig kväll sen. Julia finns med oss hela dagen, precis som alltid<3!



1 kommentar:

  1. Kusinmys va härligt! Tänker på er och skickar varma kramar o önskar er alla en trevlig midsommar. Kram Ida m familj

    SvaraRadera