tisdag 17 juni 2014

Olle 2 månader...



Idag blir vår lillkille 2 månader... Tiden bara rusar iväg, och jag tycker han växer så det knakar! Varje vecka ser jag på kläderna i storlek 56  att de blir mindre och mindre och vi får mer och mer börja använda oss av storlek 62... Det är faktiskt lite vemodigt att lägga undan dessa första plagg...det sitter så mycket känslor i dem... Jag vek, och vek om dessa små plagg till hans garderob ett antal gånger  innan han kom ut, och nu blir de nerplockade i en  påse... Jag får väl ta upp dem då och då, lukta på dem och vara lite nostalgisk:)

Både efter Victor och Julia så har jag haft svårt att göra mig av med en del plagg eftersom det finns så mycket minnen i dem. Jag vet exakt när och var de användes. Och det kommer antagligen bli lika den här gången också.

Idag har vi varit på BVC, och hans tillväxtkurva fortsätter att vara fin! Idag vägde han in sig på 5955 gram! Aptiten är det alltså inget fel på! Vi fortsätter att amma morgon middag och kväll, och även om jag inte har till en hel måltid varje gång så tycker både han och jag att det är en mysig stund, så jag fortsätter så länge det funkar. Resten av målen äter han flaska med ersättning. 120 ml varje gång.

Under de här 2 månaderna så har vi fått lite rutiner på dagarna och de brukar se ut så här...

07,30-09,00- Vaknar och ligger hos mig en stund och ammas. Sen går vi ner och äter en flaska ersättning. Jag försöker få i mig lite frukost, ibland får jag sitta på golvet och äta ifall han är kinkig och vill ha sällskap...(Det ska bli skönt att börja med stol till han om ett par månader).
Tvättning och påklädning, sen är orken oftast slut hos Olle! Då tar vi fram Pixi (som gillar sovmorgnar) ur buren, och så tar vi en promenad med vagnen. Ibland  går vi långt, och ibland bara runt kvarteret. Oftast somnar han på någon minut i vagnen, och tack vare ett trådlöst babylarm så kan ha stå ute och sova, ifall vädret tillåter, annars drar vi in vagnen på altanen.
Ibland sover han 1 timma, ibland 4...
Resten av dagen har vi inga egentliga rutiner mer än att det är matdags ca var 3 timma. Ibland sover han tokmycket under eftermiddagarna, och vissa dagar är han vaken mest hela tiden...
20,00- somnar han oftast för kvällen. Under natten äter han 1 mål runt kl 03,00. Sen fortsätter han att sova tills det är morgon...

En väldigt snäll kille med andra ord! Oftast är han nöjd och glad och tillfreds med tillvaron. Självklart finns det dagar som ser helt annorlunda ut och inget riktigt är bra, men de glömmer vi bort fort:)

Är man så här söt kommer man undan med det mesta!









2 kommentarer:

  1. Ja, Maria, jag säger det igen, sådana tre fina pojkar du har och Maria du är fin själv också. Ha nu en bra midsommar och kramar till er från
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Det är nog inte bara Olle som är en nöjd och go grabb utan det gäller säkert hela familjen :)
    Ha en skön midsommarhelg! För första gången på väldigt många år blir det ingen segeltur denna sommar, för Hans har brutit foten. Vi får se om vi får med oss tjejerna till stugan istället. Där det är 10 meter till vattnet och inget att göra enligt Frida...

    Kram!
    Ps! ser ut att bli en himla god sill!

    SvaraRadera