fredag 27 juni 2014

Jordgubbar & Pizza

Så var det äntligen fredag igen! 

Idag har vi haft trevligt besök  av goa Ulla från Deje med Kia & Julia. Vi trotsade det dåliga vädret och fikade på altanen med inftavärmen på... Lite kallt åt benen men skönare än att sitta inomhus! Vart tog sommarvärmen vägen? Jag som köpt UV tält till Olle har istället fått investera i en ny mössa till honom...känns lite snopet! Av våra gäster idag fick Olle en fin overall från Polarn och Pyret och fortsätter detta vädret blir den snart också använd! 

Resten av dagen har jag tillbringat i trädgården. Rensat ogräs och skördat sallad. Och så blev det ännu en tur till jordgubbsodlingen och självplocket. Tredje gången jag är där nu och sammanlagt har jag plockat 9 kg gubbar. Jag fryser ner i 1 kgs påsar som jag sen tar fram allteftersom och kokar god sylt på, som vi sen blandar i filen eller yoghurten. Känns mycket nyttigare än att köpa färdig fruktyoghurt...

Kvällen avrundade vi med Santa Maria Tortillapizzor och nu känns det verkligen skönt att ta helgen med mina grabbar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar