fredag 23 maj 2014

Tidig fredagsmorgon...

Idag vaknade vi tidigt... Någon ville ha morgonmaten redan klockan 7... Egentligen är det inte alls tidigt. Jag är bara bortskämd när jag säger så! 
Iallafall så passade vi på att "fånga dagen" och gav oss ut på en långpromenad innan solen blev alltför varm. Promenaden tar ganska exakt 55 minuter i mitt tempo, och det känns ganska lagom långt just nu. Dagen till ära hade jag klämt ner mig i mina träningskläder.




 
Eftersom jag ammar så lite så står vågen blixtstilla, och jag har några kilon kvar ( närmare bestämt 14)innan jag är tillbaks i gamla formen. 
Målet är att komma i mina gamla byxor, sen får vågen visa vad den vill...
Magen har dragit ihop sig ganska bra för att ha varit såpass uttänjd 3 ggr, och resten av kilona sitter jämt fördelade över hela kroppen. Jag tänker absolut inte banta utan vill äta bra och nyttigt och motionera mig till en fin form. Ingen hets alltså! 

Jag var vungen att ta lite kort på promenaden idag. Man blir ju lätt " hemmablind" av det man ser ofta, men idag var det sådär extra fint runt marinan och sundet:)





När vi kom hem vaknade plutten och var på bra humör så då åkte kameran fram igen:)
Kläderna jag köpte igår passade perfekt i dagens värme!




Och så vill jag bra påminna om att ni gärna får skriva en rad eller två... Det känns lite ensamt här just nu...! Berätta vad ni ska göra i helgen, semesterplaner för sommaren, middagstips, vad ni odlar eller vad ni vill. Bring it on! 












6 kommentarer:

  1. Ja, Olle du är så söt. Maria varför jag ej skrivt på ett tag, vet du ju men jag har
    varit in och följt er varje inlägg du gjort. Jag har sått dill, persilja och sallad i lådor som kommit upp. Krama nu söta Olle och fina Victor. Peter fick jag en
    stor kram av igår. Kram till dig Maria från Ulla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulla! Jag har saknat dina kommentarer men vet ju varför du inte skrivit på ett tag. Mina tankar var hos dig i torsdags ska du veta.
      Hoppas jag snart kan komma och hälsa på hos dig, det skulle vara roligt! Kram kram

      Radera
  2. Nice to see that weather in Sunne is so sunny . Yesterday we had here much rain and even this morning it was still raining. But last year it was the same. Olle becames everyday sweeter . You can be proud parents :)
    Hugs to all of you , take care :)

    SvaraRadera
  3. We have lovely weather right now, but for Olle its almost too hot...
    You Will for sure get summerheat in Luxemburg too soon:)
    Take care, big hugs!

    SvaraRadera
  4. Men åååh va vacker han är Olle <3 Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Han är ju bara för söt den där lille plutten <3
    Jag älskar promenaden runt bron, så jädra fint där jämnt!
    Jag och Bertil ligger och slappar efter en hård lördag, först var vi i Arvika och tävlade med Sally, mitt i åskovädret! Sen var jag ute och gjorde stan igår, klackarna i taket och shotsen kom i en stadig ström, blev en del dumheter vi kan skratta åt idag redan, men inga katastrofer ;-)

    SvaraRadera