onsdag 7 maj 2014

Onsdag...

Ännu en kall regnig innedag :( Vad hände med det fina vårvädret...?Jag som precis börjat med lite längre promenader känner 
att jag saknar att få röra på mig och få frisk luft i sällskap av barnvagnen och hundarna...Hoppas det fina vädret snart kommer tillbaks! 

Apropå hundarna så kan jag berätta att lilla Doris ska flytta från oss ( på prov) imorgon.
Jag känner att jag inte har den tid som hennes energi kräver nu, samt att hon tar enormt mycket utrymme för Pixi. 
Hon flyttar till en släkting imorgon, och om de " klickar" så vet jag att hon kommer få det jättebra. Hon kommer framförallt att få den uppmärksamhet och tid hon så väl förtjänar. Känns lite trist, men ibland måste man prioritera sin tid och energi. 
Lilla Doris kommer alltid att vara speciell för mig, och jag är glad över att just en släkting tar hand om henne, för då ses vi ju ändå ibland.


Olles mage har blivit lite bättre. Vi har börjat med minifom droppar samt mag massage på inrådan från BVC. Vi fick också rådet att testa en annan ersättning som man köper på Apoteket, men när vi skulle köpa den så hade den utgått och inget alternativ fanns, så vi fortsätter med den gamla. Nu har det bara gått tre dagar sen vi började med dropparna och massagen, men jag tycker nog han är lite lugnare framförallt på kvällarna.
Idag blev han stylad av brorsan som köpt ny keps med favoritlaget på...



Och så har han tränat på att hålla upp nacken. Han är faktiskt väldigt stark redan för att bara vara 20 dagar gammal!






3 kommentarer:

  1. Men jag sitter bara o fånler vid datorn, gud vad han är gullig!!! :-)
    Ha en bra dag godingar <3

    SvaraRadera
  2. De t är som att se Victor när ha va liten,vilken guldklimp ni har.Ja Doris och Pixi har stor plats i mitt hjärta och hon kommer få det sååå bra hos Anita som älskar hundar.Härligt att vi kan träffa Doris igen och att hon får bo i hus med härlig trädgård. Snygga kläder Victor köpt framförallt kostymen.Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Du ser, droppar och massage, det är grejer för magen det! Hoppas det fortsätter vara lugnt, för det är inte roligt med krånglande bebismage! Kram!

    SvaraRadera