torsdag 22 maj 2014

Ännu en varm dag!

Besöket av moster m familj igår blev riktigt mysigt! Vi satt ute på altanen och käkade till klockan blev mycket och temperaturen var riktigt behaglig! Det är helt galet fina kvällar nu alltså! Jag vill sitta uppe  länge länge och bara njuta av att se solen gå ner...

Jag bjöd moster på laxpaj...


Och till efterrätt blev det en rabarberpaj med vaniljsås. 


Här spar vi inte på kalorierna!

Idag har Olle och jag varit på shopping. Han behövde mer kortärmade bodys och tunnare pyjamaser i värmeböljan. 


Han brukar alltid sova så bra när jag går med vagnen, och vi tog shoppingen när han brukar sova, men tji fick jag... Sista biten hem med vagnen halvsprang jag för han var så arg... Gissa om jag var svett innan jag kom hem och fick i honom en flaska! En av nackdelarna med att inte amma...
Ikväll har vi äntligen gjort hand och fotavtryck i lera.  


Nu ska den stå på tork i några dar innan den blir en tavla att sätta på väggen. 

Vi har också bestämt vad Olle ska heta mer än Olle. 
Peter Olle Lennart Lindgren blir hela namnet. 
Peter efter Peter förståss. Och Lennart efter min farfar oh morfar och efter Peters pappa som hette Lennart i mellannamn. Känns fint att ha med ett namn som på något sätt går igen i släkten. 
"Ni kommer iallafall att vara ensamma om Lennart" sa min syster Malin när vi berättade, och ja, Lennart kanske inte är det mest populära namnet just nu, men vi tycker det känns fint, och det är ju huvudsaken!:)

Nu ska jag lägga ifrån mig telefonen och titta på när solen försvinner för idag.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar