fredag 8 februari 2013

Nyfiken...

Nån gång ibland, kanske 1 gång/ månad kollar jag hur många som läser vad jag skriver. Och jag ser att ni är många som hänger med mig fortfarande!

Även om jag först och främst skriver av mig för egen del, för att det känns skönt, så värmer det inombords att veta att det finns människor där ute som bryr sig. Som delar både glädje och sorg med oss. Vardag som fest. Toppar och dalar. Tårar och skratt. Rapporter från hockeymatcher och massor av Pixibilder.

Och när det trillar in kommentarer så blir jag jätteglad:)
Och eftersom det här är en " snäll" blogg med noll kändisfaktor så är kommentarerna alltid snälla och utan pekpinnar. Som jag sagt förut så läser jag ALLA kommentarer, och jag uppskattar dem verkligen!

Jag har några trogna kommenterare som jag uppskattar mycket. Tack Lotta, Ida, Bettan, Bjelfen, Annika, Ulla, mamma mfl. Utan er vore det inte alls samma sak att skriva.

Men jag blir också lite nyfiken på er andra som läser.
Vilka är ni och vart kommer ni från? Hur hittade ni hit?
Jag är nyfiken på er! Kan ni inte bara skriva nåt litet. (Jag kollar aldrig upp vem som skrivit om man inte själv lämnat namnet, så ni är och förblir anonyma.)

I somras hade jag många kommentarer från " en mamma därute". Jag vet fortfarande inte vem du är, men dina ord lever kvar i hjärtat än idag...

Sånt tycker jag är så bra, att man kan dela med sig av känslor och händelser och små episoder fast man inte känner varann.

Imorgon när jag vaknar hoppas jag att jag vet lite mer om er:)

Kram så länge!





7 kommentarer:

  1. En " mamma där ute" det är jag.. Pappa bor på 14 och jag bor granne med syster Malin. Leo är ofta hos mig och leker, äter och spelar Wii :-) Er historia har berört mig som många andra och jag tänkt på er ofta.. Ha en skön helg! Take care! Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Hej Maria ! Jag har snart följt Dej ett helt år och ditt livsöde har berört mig djupt. Du har fått mig att se på livet på ett nytt sätt att ta vara på det lilla och njuta av livet. Jag tycker att jag känner dej och din familj och blir glad när du är glad och känner sorg när du är ledsen. Jag är en fd. arbetskamrat med din syster och din mamma har jag blivit bekant med så det är genom henne som jag följer dig. Stor kram till Dej från Mig !

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har följt dig en längre tid och fick tips via en kompis syster vars sambo jobbar tillsammans med Peter. Jag jobbade en termin på Skäggebergs skolan som fritidspedagog när Viktor gick i ettan. Din blogg har berört mig mycket !! Jag beundrar din styrka!! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Hej Maria, jag läser också din blogg ofta men kan inte alltid kommentera då jag oftast läser via telefonen och ibland krånglar det när jag ska publicera min kommentar :/ Stor kram till er alla 3 :) Hoppas semlan var god ;)
    //Åsa G

    SvaraRadera
  5. Jag arbetar på csk. Fick tips om din blogg av en kollega. Du skriver bra, fängslande och använder vårt språk på ett enkelt och rakt sätt. Vi i sjukvården som jobbar med människor och alla dess livsöden behöver ibland reflektera över individen, anhörige, personen utanför sjukvården. Upplevelser och möten, att överleva med sorg, är ämnen som du berör på ett fint sätt och det ger mig mycket i min arbetsroll i just dessa alla möten. Ta hand om er! Så gör jag vad jag kan för att ta hand om andra!
    Mvh
    Ssk på csk

    SvaraRadera
  6. Och nu är det min tur...hur jag hittade hit var genom någon annans blogg som tydligen haft din son i skolan (jag minns inte exakt hoppa det duger iaf)... jag tycker din blogg och ditt liv berör mig. Har ju en Julia själv men lika gammal som din Victor...det händer mycket nu när de är 15 år - roligt att följa din sons utveckling. Du är en otrolig stark mamma som har gått genom det värsta man kan gå igenom. Din blogg är lätt att läsa och mysig! Kram till dig! Från JM (bor utanför K-d)

    SvaraRadera
  7. Hej mitt namn är Malin o kommer från kristinehamn. Min syster Susanne bor iSunne o jag började läsa din blogg i våras. Har inte kommenterat något för jag har inte velat störa men du skriver väldigt fint. Min mamma dog 26 sept 2011 i cancer, hon var till doktorn första gången 9 sept och 26 dog hon. Både min mamma o pappa är födda i Sunne så jag är ofta där. Har lidit med dig o hoppas allt går bra för dig o din familj
    Malin

    SvaraRadera