fredag 8 februari 2013

Fredag hos oss...

Här kommer en liten rapport från fredagskvällen på Floragatan.

Egentligen händer här inget speciellt. Alla är slitna efter veckans jobb och Victor är dunderförkyld, så vi har en riktig slapparkväll. Men jag har varit framme med mobilkameran iallafall:)

Peter gjorde goda räkmackor à la Leif Mannerström till middag. Till det drack vi ett vitt vin som vi köpte under vår resa till Luxemburg. Riktigt gott, och det är så mysigt att kunna plocka fram en flaska då & då och drömma sig tillbaks till de fina mysiga dagarna som vi hade där nere i höstas.
Att köpa en flaska vin direkt från vingården och prata med producenten ger en helt annan känsla än att handla härhemma.

Efter maten öppnade jag ett paket från Ellos. Shoppade loss på nya jeans, men tyvärr åker de tillbaks allihop. Men- en jacka från Espirit som var med på rean som klickades hem av bara farten var väldigt fin och passade precis så den behåller jag gärna :)

Sen drar sig klockan mot 8 och jag sitter naglad framför På spåret med en kaffekopp. En av veckans absoluta höjdpunkter för min del. Även om frågorna är svåra många gånger så lyckas vi pricka rätt ibland. Då blir jag lycklig:)

Nu sitter vi bara och slappar allihop.
Peter på datorn. Jag skriver här, Victor spelar på sin telefon. Och Pixi myser i sin säng framför brasan.
Allt är lugnt och skönt.

Vad gör ni ikväll?













2 kommentarer:

  1. Myskväll! Själva har vi haft fredagsmys i ishallen... för omväxlingsskull ;) Ikväll var det Albins tur att ha fredagsmatch :) Så nu är det bara att hoppa i bädden för imorron bär det av mot Åmål för den äldre och till Kil för den yngre. Ha en bra helg Maria, snygg jacka du klickade hem - ibland är impulsköpen de bästa köpen :) Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Inte för att jag tror att ni drar ner till Karlstad för en After Work på en fredagsafton, men jag vill ändå göra lite reklam för ett trevligt ställe som heter Savoy. En liten restaurang bredvid Scala teatern. Jättegod soppa, bröd och mix av olika grönsaker, som man får ta för sig av när man köpt sig sin dryck. Så gott!
    Vi är ett gäng som brukar träffas där ibland och stämma av världsläget. Igår höjde vi glasen för min Hans som fått ett nytt jobb. Det gamla jobbet finns inte längre. I Säffle, där han jobbat en tid, drar de ner överallt.
    Den jackan var himla snygg och lär behövas ett tag till då kylan håller i sig : )
    Kram!

    SvaraRadera