onsdag 13 februari 2013

Måndag, tisdag, onsdag...

Vardag och ännu mer vardag...

Finns inte så mycket att berätta när livet ser lika ut varje dag under veckorna.
Väldigt inrutat, men så är det säkert för de flesta familjer.
Ibland orkar man bryta rutinerna och hitta på något annat, men alltsomoftast ser en vanlig dag ut så här.

Kl 6.10 ringer klockan.
7.00 Väcka Victor
7.40 Släpper av Victor vid skolan
7.50 Checkar in på jobbet
12.00 Lunch (åker oftast hem och kissar Pixi då)
12.40 Lunchen slut
15.00 Jobbet slut ( arbetar 75% just nu) Åker hem. Promenad med Pixi. Vilar en stund och lyssnar på avslappning.
17.00 Mat
18.30 Träning (i bästa fall 3-4 ggr/ veckan)
21.00 Säger till mig själv att det är dax att sova. Lyssnar inte så ofta vad jag har att säga till mig själv och klockan drar iväg...

Nu ska jag åka till Spa och svettas igenom ett body pump pass, och efter det till ishallen och titta på Victor som spelar match.

4 kommentarer:

  1. Vi har nog till mans väldigt intrutade vardagar, men ibland glimrar man till och busar till det :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker det är rätt skönt med dessa rutiner. Skulle inte funka annars när "norrmannen" är borta ;) Duktig du är med träningen Maria :) 3-4 ggr i veckan! I´m impressed!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ja som ni ser är det inte många minuter kvar till mig <3 Skämt åsido min fina, fina fru: Tack för att du finns, berikar min vardag och en alldeles extra varm kram till dig på alla hjärtans dag och vår bröllopsdag. Detta blir nog en av få kommentarer från mig såvida ni trogna läsare vill veta mer :-)

    SvaraRadera
  4. Nämen! En kommentar från mannen i huset också ;)Trevligt!
    Jaa hoppas ni fick en bra bröllopsdag <3
    Dagarna blir ju väldigt "inrutade" med jobb, skola och träning.. i detta hus är det dock grabbarna som står för den mesta träningen :) Imponerad av din diciplin och ork Maria! Kram på er! // Ida

    SvaraRadera