söndag 4 juli 2010

Söndag

En söndag med lite sämre väder än igår...
regnet smattrade skönt mot fönsterblecken när jag vaknade i morse.
Hoppade i mjukisdressen direkt och åkte och kollade på Victor när han spelade den första matchen för dagen, som de tyvärr förlorade mot ett Örebro lag.
Men grabbarna tog nya tag och kämpade hårt i den andra och sista matchen...som de tyvärr också förlorade....på straffar.
De slutade på en snöplig fjärde plats i cupen och det var ett gäng mycket molokna killar som besvikna åkte hem...Victor har hängt med huvudet hela eftermiddagen...

Vi har haft min mamma och hennes Kenneth här på middag idag också. Vi har ju varit där flera ggr sen midsommar och käkat, så nu tyckte jag att det var på sin plats att vi bjöd tillbaks.
Vi rotade lite i frysen och hittade både torskrygg och hälleflundra. Vi ungs stekte allt med grädde , smör och färsk dill...Behöver jag säga att det blev gott...?!?!

Jag frågade Kenneth lite försiktigt om de där fina tegelstenarna som han har i sin ladgård...som jag skrivit om här ...men nja, han var inte så sugen på att sälja, eller ge bort dem (vilket givetvis var min förhoppning) utan han ville nog bygga något av dem själv.
Så nu får jag börja tänka om jag ska ha ett växthus i trädgården med tegel mur...himla otur!

På eftermiddagen gjorde jag en bulldeg som jäste, och jäste...



Och av den blev det hela 100 bullar...



De ska vi ha med när vi åker och badar & fiskar i sommar. Eller när vi får kaffebesök. Någon som läser som blir sugen...? De var riktigt goda om jag får skryta lite...=)

Peter ville inte baka några bullar, utan tog sig en promenad i kantarell skogen, och kom hem med de här gula godingarna...




Han hälsar att sommar kantarellerna är på G, men inte riktigt klara än. Han har faktiskt aldrig plockat så här tidigt förut, så det bådar för ett gott svampår!

Det han fick ihop idag räckte precis till en varsin kantarell macka åt oss, och till efterrätt blev det alltså nybakade bullar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar