onsdag 21 juli 2010

Semester dagar

Semester dagarna lunkar på i sakta takt. Vi tar dagen som den kommer här i familjen...sover gott & länge, äter god mat och tar oss framför allt tid till att laga den maten vi äter...och nu frossar vi verkligen i hemma odlad sallad, persilja och tomater, rödbetor mm...




Och kantareller som Peter plockade häromdagen...hela 10 liter fick han ihop på två timmar! Så nu har vi gjort både kantarell soppa och kantarell stuvning att ha på varma mackorna. Stor slurp, som Maria Montazami säger=)


Morötterna börjar bli klara...



Och några av rödbetora är MER än klara!




Vi är hundvakter i några dagar...

Dock inte till den här sköna herren...



Han heter Raffe och är och hälsar på hemma hos min mamma i några dagar. Han är en bullmastiff herre på några år och väger dryga 50 kg. Julia och han är typ bästisar...själv är jag lite avvaktande. Jag tycker han ser grymt elak ut.

Nej det är den här lilla herren vi passar...
Dizel! Hans matte & husse är på Gotland i några dagar, och då passar vi på att låna honom lite.




Julia har ikväll byggt en Agility bana i vår trädgård. Vi släppte Dizel lös och sprang framför honom med godis i handen och visade vägen. Han klarade hela banan jättefint första gången!




Så provade vi igen...då var det en hund på gatan som skällde...han lystrade och blev som förbytt. Jag skiter i godiset hann han nog tänka innan han satte iväg bort över gatan. Han är en riktig filur...man tror att han är SÅ lydig eftersom han är så oerhört söt med sina pepparkas ögon som ser Så kloka ut...men han är en riktig filur...det gäller att ha ögon i nacken så han inte smiter...

Nu får agility banan "vila" för hans del tills imorgon. Jag vill att han ska tycka att den är super rolig och då är det ingen ide att nöta på den i onödan...
Istället blev det barnen som övertog banan...

Victor och Julia körde race i den och jag skrattade så tårarna sprutade för de tog i för kung och fosterland för att få den bästa tiden...pinnarna i slalom banan yrde som tändstickor när de var som mest ivriga=)

2 kommentarer:

  1. Miss y too! Även om det är SÅ skönt med semester, ska det bli kul att få jobba igen. Det tror jag är ett tecken på att jag trivs med jobbet, och alla er som finns runtomkring. Kram

    SvaraRadera