söndag 11 juli 2010

Några försenade födelsedags presenter...

Den här fina mattan fick jag av mamma när jag fyllde år.




Hon har vävt den alldeles själv, och den var klar lagom till min födelsedag. Men eftersom jag är allergisk mot mattfransar har hon fått bandkanta den åt mig, och idag blev den klar!

Visst är den fin!
Den ligger nu i hallen och matchar lampskärmen på hallbyrån perfekt!



Den andra presenten som jag håvat in så här i efterskott är den här gigantiska hortensian som nu pryder trappen på framsidan av huset.



Den har jag fått av Peters pappa.
Han har frågat mig, ända sen jag fyllde år, vad jag vill ha...och jag har som vanligt svarat- ingenting, för jag tycker att jag har allt jag behöver.
Men han gav sig inte, utan frågade om han inte kunde få ge mig en blomma iallafall...och det var klart att han fick.

Vi tog oss en promenad till handels trädgården häromdagen, och vi valde tillsammans ut en fin blomma. Så nu är vi båda nöjda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar