söndag 12 juli 2009

Söndag

HUR kan en helg gå så fort?
Fattar verkligen inte vart tiden tar vägen...jag tycker att jag tar tillvara på varenda minut, och ändå känns det som att det inte räcker! TUR att det snart är semester!
Inte för att jag är trött på mitt arbete, nej, nej. Inte så. Men då finns det mer tid för att göra allt som man vill. Allt blir mer spontant och oplanerat. Och det gillar jag!

Kvällen igår med våra kära vänner blev jättemysig! Vi blev bjudna på lime-marinerade kycklingspett, kroketter (barnens val) och tzasiki. Efterätten stog jag för , och det blev en cheescake- gjord efter ett recept på kardemummagumman.se.
Kan verkligen rekommenderas! Lättlagad & supergod!
Eftersom varken jag eller Peter ville avstå det goda vinet till maten, så fick det bli en natt promenad hem i regnet. Barnen följde snällt med och det var riktigt skönt att gå "ner" all mat.

Idag söndag tog vi och provade fiskelyckan igen. Vi åkte iväg med siktet inställt på ännu fler firrar än förra gången...lagom malliga. Dessutom hade vi sällskap med oss, som hade STORA förväntningar efter vår lycka förra helgen. Men icke. Inte ett napp. Helt dött i sjön. Kanske berodde på att det regnade ganska rejält...?
Så det fick bli en dag på hemmaplan istället. Peter har kommit in i nå´n bak nojja, och gjort krämbullar och jättegott bröd med soltorkade tomater i. Och sen har han gjort den årliga satsen med flädersaft.
Själv tog jag en sväng till SPA och tränade, och så har jag smygkollat hundar på nätet. Men tyvärr utan napp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar