lördag 15 maj 2010

Och idag är allt annorlunda...

direkt när jag vaknade imorse så kändes det i kroppen att jag var helt utvilad.
Och då bara MÅSTE jag hitta på något.
Jag började med att avlägsna permafrosten från frysen. Jag borde ha gjort det redan i julas, men, men...bättre sent än aldrig=)

Efter det var det dax för kylen att bli av med lite skräp. Sillburkar sen i julas blir man inte direkt sugen på nu...

Och efter det kom jag och Julia på den brillianta iden att möblera om HELA vardagsrummet. Peter var ute och målade så han förklarade att om ni ska dra igång och möblera, så får ni göra det helt själva...och SOM vi gjorde det!!! Vi bar soffan jag och lilla Julia som om vi aldrig gjort annat i vårt liv. Vi drog mattor, TV bänkar, soffbord, vitrinskåp och spikade fast kablar på väggen. Det blev så bra! Vi är så nöjda! HURRA!

Och så kul det är att möblera om hemma! Det känns nästan lite nytt igen. Men liksom ser sina grejer från en annan vinkel och det känns annorlunda och fräschare än innan men började.

Och som genom ett under så slog vädret om från regn och rusk till drygt 20 grader varmt och strålande sol precis när vi var klara. Nu sitter jag och funderar på om jag kan möblera om något annat rum imorgon...

1 kommentar: