tisdag 18 maj 2010

Nu har vi vindskivor

Nu har VI äntligen vindskivor på garaget. Och jag säger VI för att idag har jag varit med och hjälp till!
Jag har hållt i brädorna, och Peter har kravlat runt på taket och spikat fast dem!
Fast han aldrig förr har satt fast vindskivor så blev slutresultatet super! (Tack Martin Timell för att Du inspirerar & tipsar folket)



Nu börjar utsidan på huset kännas ganska klar. Utbygget på baksidan av huset, vid balkongen ska också målas grå så småningom.



Annat var det för två år sen...då började vi dränera runt vårt hus, och jag kan med handen på hjärtat och inför Gud svära på att det var den jäkligaste sommar jag varit med om! Lera, mera lera, och massor av svett! Vissa dagar när vi stog i två, tre meter djupa gropar och grävde runt huset var det 30 grader varmt. Puh!

Så här såg vår trädgård ut när vi höll på.



Vem kunde ana att här skulle stå ett garage...



Skönt att det är över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar