söndag 16 maj 2010

Det var lördag igår...

Och lördagar i vår familj betyder ridlektioner för Julia.

Igår var det dax att släppa stigbyglarna för första gången och träna på balansen. Tjejerna i gruppen fick träna på att göra halt framför bommar, och att svänga både höger och vänster utan fotstöd...
Alla klarade sig dock galant, ingen trillade av, ingen häst trilskades och ridfröken var nöjd med allas insatser. Julia har idag (söndag) rejäl tröningsvärk i sina ben efter allt knipande med lårmusklerna...

Som ni ser är det inga småhästar de studsar runt på, men de är hur snälla som helst!







Avslutar med en bild på Julias bästis Clara, som fick den största hästen i hela stallet. Och det är Tamir, min gamla vapendragare som jag hade nöjet att rida på när jag tog lektioner före jul.


Just nu funderar Julia på om hon ska våga åka iväg på ridläger i sommar...i en hel vecka! Vi har hittat ett jättemysigt ställe i Västerrottna, ungefär 2 mil från Sunne, där jag själv var på ridläger i flera år när jag var yngre. Där får man ta hand om en häst som sin egen under en vecka, och rida ungefär två lektioner om dagen. Roliga utflykter och kvällritter stog på schemat när jag var där för 100 år sedan...
Jag ska försöka peppa henne lite och hoppas verkligen att hon vågar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar