söndag 9 maj 2010

Mera betong!

Jag är helt såld på betong! Jag tycker det är så kul att gjuta, att hitta nya formar att gjuta i och att det är så snyggt med den lite ruffiga ytan som uppstår när det man gjutit är klart.
Och idag har jag tagit gjutningen till en ny nivå...jag har börjat att klistra fast saker på det jag ska gjuta. Jag har läst en himla bra bok i ämnet och blivit jätte inspirerad.
Jag och Julia satte oss på baksidan i solen på eftermiddagen och började krascha fina gamla tallrikar. Jag undrar vad grannarna trodde när det hördes krasch efter krasch..."Jaha, nu är hon arg igen den där Maria...så arg att tallrikarna ryker...
Närå...en granne kom faktiskt och kollade vad vi höll på med för spännande, eller kollade och kollade, han är blind så han var nog mest nyfiken...

Julia klistrar skärvor och kraschar tallrikar

"

Så här ser det ut innan vi häller i betongen. Det här ska bli en kruka modell större med naturstenar som är fastgjutna.



Och det här ska bli en stor, hög vas som får blå keramikskärvor på kanterna.



Nu ska jag gå ut och spruta vatten på betongen innan jag lägger mig, för att det inte ska brinna för fort.

Slutresultatet får ni se om två dagar.

3 kommentarer:

  1. Vad kul att gjuta egna krukor !!! Ska bli roligt att se dem när de är klara =)

    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Kan man säga att grannen kom och kollade när han är blind?

    SvaraRadera
  3. Ja det kan man Mattias=)

    SvaraRadera