söndag 30 maj 2010

Mors dag 2010

Idag är det alla mammors dag, och det ska firas ordentligt här hos oss (enligt mig=)

Dagen började bra med att barnen kom och väckte mig med lite överraskningar...
Julia hade gjort fina kort i skolan med blommor och blad på.



I ett av korten stog det så här...mitt hjärta smälter...



Och den bästa presenten jag kunnat få var nog den här...lilla pluttan hade kommit på det här alldeles själv.



Och med hjälp av Peters plånbok så hade barnen införskaffat ett par trädgårdsbyxor som jag spanat in på Granngården. De har fickor på knäna, som att man kan stoppa in knäskydds kuddar, så nu kan jag åla runt i trädgården & alla rabatter på knäna=)
Det hänger två rejäla fickor på framsidan, som går att dra av med både blixtlås och kardborre.



Fin blombård på insidan av linningen.



Annars var dagens önskan från mig att barnen skulle hålla sams hela dagen. Det är mycket hormoner i kroppen på bägge två just nu och de har "sammandrabbningar" om man nu kan kalla de så, flera ggr varje dag. Men hittills har de uppfullt min önskan...de kan börja tjafsa lite, men efter en vädjande blick från mig, så lägger de ner stridsyxan.

Starx ska vi åka till mamma för att äta middag, med efterätt och hela tjillevippen, och sen ska vi åka och fiska på samma ställe som förra söndagen, om nu det fina vädret håller i sig.

1 kommentar:

  1. Det va underbart att ha er här på morsdag, hela familjen och malin och leo.solen sken och vi bara myste hela dagen.tack för blommorna och presentkortet. va mysigt ställe vi är och fiskar på och Viktor är ju en storfiskare.

    ÄLSKAR ER ALLA JÄTTEMYCKET. KRAM

    SvaraRadera