fredag 4 september 2009

Mitt första recept på bloggen

Nu ska ge er ett recept som jag hittat på alldeles själv...det är ett så kallat "man tager vad man haver" recept. Det blir så ibland när man inte handlat ordentligt!

Jag gillar att prova mig fram i köket, och även om jag har ett recept som jag BÖR följa, så trixar jag till det lite ändå...så att det blir lite "a la Maria"...

Det brukar bli gott, och den här gången blev det JÄTTEGOTT!

½ squash -hackas till små bitar.
1 stor morot -skala och skär med osthyvel till smala långa bitar.
2 vitlöksklyftor- pressade.
1 påse fryst spenat- som får fräsa med i pannan tills allt blivit mjukt.
kokt broccoli läggs i på slutet.
3 dl matlagningsgrädde- åt puttra några min med grönsakerna så det blir "krämigt"

salt peppar och lite citronolja- droppa lite citronolja över pannan och stäng av värmen.

och så rökt lax! Dela till mindre bitar ock strö över pannan. Blanda inte!

Jag serverade direkt ur pannan och hade tagliatelle till.
Men ris eller potatis funkar säkert också bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar