lördag 5 september 2009

En helt vanlig lördag hemma hos oss

Dagen började med att jag sov i godan ro. Lite för länge...
Det var ju idag som Victor skulle pela fotboll i Deje. Och jag som hade LOVAT att komma och kolla. En nabb koll på klockan, OOOPS, en halvtimma tillgodo innan skjutsen skulle hämta upp mig....PANIK! I med frukost, kaffe, den obligatoriska morgonfriskaluften, dusch, snabbmake, riv i kläder, och voilá. Jag hann!

Matchen slutade 3-6. Våra Sunnekillar hängde med sina huvuden och ville inte ens göra den obligatoriska vågen hälsningen mot publiken efteråt. Så då gjorde vi föräldrar den istället- mot barnen, som tyckte vi var pinsamma och sprang därifrån...

När vi ändå var i Deje passade vi på att hälsa på släkt till Peter, och där fick vi en fika deluxe med mycket kakor.

Sen åkte vi till kyrkogården i Nedre Ullerud i Deje där min mormor och morfar är begravda.
Tyvärr är jag nästan aldrig där hos dem, men någon vänlig själ hade ställt dit fina blommor.
Gravstenen hade börjat bli mossig, och det slog mig att det är 20 år sen mormor dog.
Herregud vad åren går.

Väl hemma har två slappisar ockuperat soffan...


Kan de va släkt måntro...?

Och så är det fotbolls kväll.... Då svidas det om -till full supportmudering!



Julia är på tvärflöjtsläger så jag får klara mig sälv ikväll=(
Hon har precis ringt och beordrat dit sovsaker och tandborste, för övernattning tills imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar