måndag 28 september 2009

Garderobsrensning

Mina garderober har buktat ut på ett konstigt sätt den senaste tiden...det har också varit svårt att stänga igen dörrarna...konstigt...??!!
Vid en närmare koll så visade det sig att de var överfulla!
Så förmiddagen har jag ägnat till den ädla konsten "rensning"!
Det är inte lätt...snarare mycket komplicerat- att välja ut vad som ska bort.


Men jag har varit osentimental och slängt alla basplagg som jag inte använt under 2009.
Alla övriga "festplagg" eller finkläder som jag inte använt på 1 år har också åkt ut.
Så nu väntar 2 säckar kläder på att min mamma ska hämta upp dem. Hon är nämligen så snäll att hon sorterar det jag slänger.
På hennes jobb finns en man som kommer från Georgien.
Han har sin familj kvar därnere och de har det inte så lätt ekonomiskt. Så det som passar dem sorterar hon ut, och resten åker hon med till Stadsmissionen i Karlstad.
Det underlättar en hel del för samvetet, att det jag slänger kommer till användning igen, på ett eller annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar