onsdag 2 september 2009

Det är väldigt dyrt med hus...

Idag fick jag prisuppgifterna från Eksjöhus. Och jag kan väl bara säga utan att nämna några summor att det var väldigt, väldigt,jättedyrt...
Kanske mer än vad vår plånbok klarar. Men nu var ju det här första husleverantören jag fått priser från. Och det kanske kan finnas någon mer som har snygga välplanerade hus att erbjuda...? Vem vet? Imorgon ska jag undersöka det!

Jag fick frågan på jobbet idag om jag är "en så´n där tjej som ska ha och ha". Och svaret är enkelt. Jag har faktiskt funderat mycket på den frågan ikväll. Svaret är alltså JA! Jag vill ha. Och jag köper det jag vill ha och skaffar det jag har råd med. Det tycker jag att jag är värd! Hihi.

Men det här med hus kräver nog att man tänker till både en och två gånger. Man blir ju faktiskt skyldig banken en hel del pengar. För någon förmögenhet sitter jag tyvärr inte på. Jag har desvärre shoppat upp den...=)

Iallafall så är Peter med på noterna här. Vi ska gå till vår bankman och diskutera hur vårt liv som eventuella husbyggare skulle kunna vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar