tisdag 15 september 2009

Bara liiite ångest...

Efter sju sorger och åtta bedrövelser (dvs min obeslutsamhet) är det nu spikat att jag ska till Norrland.
I 9 dagar!!!
Det känns som en hel evighet att vara borta från familjen, och jag har verkligen legat sömnlös över det här.
Först tackade jag ja till det här erbjudandet, sen nej -och sen ja igen...ja, jag känner mig mega velig nu=/
Men nu har jag bestämt mig för att det här SKA gå bra!!!
Jag ska dit och jobba. Jag ska jobba så mycket att jag inte hinner längta hem. Och om jag inte jobbar mig trött så att jag stuper i säng på kvällarna, så ska jag ut och träna mig trött!
Det är min strategi om hemlängtan paniken kommer smygande...

Men det kanske den inte gör...Det kommer säkert att bli jättekul, och det är ett fullspäckat schema varje dag, så dagarna går säkert fort!

Men jag vet att när jag kommer hem tillbaks så kommer jag att ha vuxit en halvmeter. För att inte tala om hur skööönt det är att komma hem när man varit bort länge. Få krama barnen ordentligt och snozza på dem när de somnat...
Jag längtar redan till den känslan!

Men det är ett par veckor kvar tills jag åker, den 1 okt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar