torsdag 27 augusti 2009

Stooora drömmar

flyger runt i mitt huvud. Jag har nämligen börjat "läsa" en huskatalog. Mest för skojs skull var tanken. Men sen dök det upp lite ideer...som att bygga ett nytt hus.

Det måste vara en härlig skön känsla att få flytta in i ett hus som man själv utformat. Där ingen annan bott före mig.
Det sitter precis de köksluckorna jag vill ha i köket. Alla tapeter är valda av mig. Tvättstugan har de finesser jag vill ha....och så där håller jag på...

Jag har fastnat för ett enplanshus som heter Solängen från Eksjöhus. 1 plan och 170 kvm. Just nu håller jag på att flytta dörrar och fönster (i tanken) så att de sitter där jag vill att de ska vara. Jag har det också färdigmöblerat- i tanken...

Madde och Lena på jobbet tyckte det här var ganska kul. För när de frågade vad Peter tyckte om "projektet", sa som det var- att han inte vet om det. ÄN!
Men nu vet han! Och det blev faktiskt inte ett nej. Snarare att "vi får se vad det kostar", och "då behöver vi nog vinna lite pengar först".

Så eftersom det inte var ett NEJ- så tar jag på mig projektkostymen och kollar om det här är möjligt att genomföra.

Det skulle vara SÅ KUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar