tisdag 18 augusti 2009

Höstmys

Nu är sommaren över...!?
Åtminstonde känns det så. Luften är så annorlunda, klar och hög. Kvällarna är långa igen och det är tillåtet att bara sitte inne och kura på kvällarna. Det här är min tid på året. Jag landar efter sommarens alla aktiviteter och bara njuter!

Barnen började skolan igår och rutinerna sitter redan, till min stora lättnad. Annars brukar det ta en vecka eller så innan alla kommer upp i tid, eller slutar springa omkring som yra höns på morgonen och leta efter saker.
Det här året är vi en rutinerad familj, där alla vet vad de ska göra. När frukosten ska ätas, vem som tar längst tid på sig i duschen och ska börja där, vad som ska med till skolan och så.

Och jag måste erkänna att jag tycker det är skönt att ha "stora" barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar