lördag 15 augusti 2009

Diezel

Den här helgen har vi nöjet att få vara hundvakt till lilla Diezel, (Ronny, Lena och Felicias hund) och det är något vi sett fram emot att få vara en längre tid.
Julia och jag är lite hundsugna, och vi tänkte att det här kan ju vara ett bra test...

Testet började dock inte så bra....
Diezel kom in genom våra dörrar och betedde sig som han var på FF fest. No limits!!!
Men efter ett tag när han testat oss, och sett vad han fick och inte fick göra så lugnade han ner sig.
Idag har han varit världens mysigaste. Legat i knät och gosat mycket...
Det som jag trodde skulle bli ett problem var katten Sixten...han har nämligen vid ett flertal tillfällen visat klart och tydligt att hundar inte är hans bästisar. Men det här gick hur bra som helst! Ikväll har de legat på var sida om mitt knä och myst bägge två. De delar tom på matskålarna. Bildbevis kommer här:


Maten serverad till båda husdjuren...
Diezel tvekar..."jag tror hans mat är godare, jag väntar och ser om det blir kvar till mig"
"Neherruu...min mat låter du vara"

Sixten mätt och inget kvar i skålen...



Då backar Diezel och låter Sixten smaka av sin mat...hur gulligt som helst




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar