söndag 16 augusti 2009

Sköna söndag

Idag blev jag väckt kl.7 av en glad och morgonpigg vovve...kan man göra nå´t annat än att glatt gå upp och busa och gosa då? Nä, inte jag iallafall. Vi hade en riktig mysmorgon, jag och lilla Diezel. Sen blev vi så trötta igen så vi somnade om i soffan bägge två.

Barnen har varit hos kompisar hela dagen, så jag och Peter passade på att hämta ved hos mamma på förmiddagen. Det är ren och skär lyx att få hämta färdig ved i säckar, för vi vet hur mycket arbete som ligger bakom. Så, TACK mamma & Kenneth!

Efter en god grillmiddag, spände byxorna extra hårt. Jag har verkligen slarvat med maten under semestern. Det har blivit alldeles för mycket av allt som är gott och onyttigt...så en tur till SPA kändes helrätt! Det blev ett styrkepass, och efter det kändes kroppen betydligt bättre!

När jag kom hem hade Peter bakat bröd. Ja, hans baknojja har inte släppt än...nu är det avancerade surdegar som gäller. Han gör baguetter som är så jäkla goda på surdeg...Italienskt bröd med soltorkade tomater hade han också lyckats svänga ihop, bara sådär. Det är svårt att bara ta en bit...

Får snart införa bakförbud i huset om min figur ska hålla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar