onsdag 17 oktober 2012

Stenen på plats



Igår ringde Yvonne på Fonus till mig och berättade att Julias sten hade kommit på plats. Det har varit en lång väntan på 10 veckor...
Jag åkte upp direkt och kollade, och ja, den såg ut som jag föreställt mig. Jag är väldigt nöjd med den, och det är jag av den anledningen att jag vet att Julia hade tyckt att den var fin. Ibland är det inte bara min smak som styr, utan också hennes.
Jag tar hänsyn och visar respekt till henne vart hon nu än är. Jag vet att hon finns därute någonstans, det känns.




Ikväll ska jag och Peter åka ock köpa fina blommor och lite grankvistar och göra fint vid nya stenen.
Det ligger väldigt mycket stenar, kort och hälsningar vid platsen nu, och vi kommer npg att få ta bort en del. Jag sparar allt hemma i en box, så vet ni vart det är, alla ni snälla kompisar till Julia som lägger dit så fina saker.

Nästa vecka ska jag med mammas hjälp göra en fin dekoration som jag tänkte sätta på plats till allhelgona (3 nov).
Vi i våran familj har alltid varit till kyrkogården just på allhelgona för att det är så fint med alla tända ljus.
Om ni vill får ni gärna sätta ett ljus på Julias plats så att det lyser upp ordentligt.

Det vore fint.

5 kommentarer:

  1. Mycket vacker sten... Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ack så vacker! Men ack så orättvist!
    Mitt mammahjärta blöder, tänker på er dagligen.. trots att våra vägar aldig korsats.

    Kramar från en mamma "därute"

    SvaraRadera
  3. Den är jätte fin! Jag och Stella åker dit till helgen med mamma och pratar lite med Julia. :) Jag kan ju höra av mig ifall ni vill ses en sväng. Kram på er.

    SvaraRadera
  4. Vi har köpt det fina hjärt ljuset o kommer tända det hos Julia<3 till allahelgona. Kram Ewa

    SvaraRadera
  5. Vilken fin sten!! Många kramar från JM

    SvaraRadera