fredag 5 oktober 2012

Martens fredag...

För er som inte bor i Sunne så betyder marten- marknad...
En stor årlig återkommande dag här i Sunne. Alla som man aldrig ser annars hittar ut, och det är en salig mix av människor på gatorna i de centrala delarna och många av knallarna försöker sälja saker av varierande kvalité...

Jag och Peter mötte upp min lillebror Marcus på eftermiddagen och tillsammans lyckades vi göra av med lite pengar.
Jag köpte bröd, nån blomma och en parfym som luktade väldigt gott. Och ett nagellack.
Peter köpte nya vinterskor och Victor kom hem med enbärsdricka och nougat.
Alla var nöjda med sina fynd:))

Tack också till er som gav oss varma kramar i vimlet. De värmde:))


Det tar på krafterna att knalla runt bland så mycket folk, så när vi kom hem orkade ingen laga mat. Lösningen blev pizza...

Min fina moster Anna Karin fyller idag väldigt jämnt, (25+25) och det ska bli stort kalas i Hembygdsgården i Elofsrud imorgon...
Så för att vara på vårt allra bästa partyhumör imorgon så säger vi gonatt redan nu!




3 kommentarer:

  1. Inga strumpor?? Hehe...
    Jag missade marten men var in på möte med B imorse och såg då karusellerna stå kvar, de såg lika stabila ut som alltid ;-)
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Jag är kär i en katt som heter Bosse och en hund som heter Pixie. Kram Bettan

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på julia varje dag många kram från emma larsson

    SvaraRadera