tisdag 27 april 2010

Velfia...

det är nog jag de=)

Häromdagen kom jag och Julia på att vi skulle fixa till slingor i våra hår. Så jag åkte och fixade grejer till det. Extraljusa till mitt mörka hår förståss, och medium till Julia som är ganska ljus i sig själv.



Och vi slingade...det tog lång tid att peta upp alla slingor på varandra.
Och när det väl var klart så var båda helnöjda med våra nya hårfärger. Så långt allt väl.
Men igår kväll fick jag för mig att jag inte alls ville ha slingor. Så jag for iväg till affären SENT på kvällen och handlade "min" vanliga mörkbruna färg och kladdade i håret.
Och sen blev jag nöjd. Jättenöjd! Igen! det finns nog ingen som kan vara nöjd som jag- och så ofta sen!
Jag sparade några slingor framme i luggen så allt jobb var ialafall inte i onödan...

Stackars Peter som får stå ut med alla mina egenheter... Jag bara är så att om jag får för mig något så kan -och vill jag absolut inte vänta! Det ska ske NU!
Och det kan vara både på gott och ont...det är ibland tur att Peter är av den lite långsammare sorten som gärna vill fundera igenom saker ett tag innan han slår till.

Jag kan säga att han stoppat många inköp som jag varit på vippen att göra...och som jag med facit i hand är glad över att jag inte köpt.
Han är min personlig broms. En mycket älskad broms!

2 kommentarer:

  1. Haha! jag är precis likadan! :-)

    SvaraRadera
  2. Oj, så kul att du I-L hittat hit=) Jag brukar kolla in hos dig ibland eftersom Lena B länkat till din blogg i något inlägg.

    SvaraRadera