fredag 16 april 2010

Fredag igen...

Och nu får ni inga bilder. Jag har parkerat mig i soffan på övervåningen och jag har bestämt mig för att här ska jag sitta HELA kvällen och därför ids jag inte hämta mobilen där jag har alla bilder. Här ska inte spillas onödig energi=)

Jag har kommit på att jag är en ganska hopplös bloggare. Jag gillar att leverera bilder...det bir så mycket mer levande då (min åsikt). Så det här har resulterat i att jag tar kort lite här och där, och i mitt huvud smider jag fantastiska blogginlägg...jag kan vakna på natten av att jag kommer på något vansinnigt intressant som jag ska skriva om nästa dag. Men tyvärr så är planerna i mitt huvud så mycket mer kreativa än mina fingrar är...när det väl finns tid över för att blogga så blir det något litet som kommer fram...men så ni vet så är jag egentligen en fantastisk bloggare...

Ikväll är det fredagskväll= fredagsmys. Hemma hos oss ser det ut så här:

Jag kommer hem från jobbet. Förhoppningsvis har jag orkat städat så jag slipper kliva över bröte (skräp på Värmländska). Min fantastiska sambo har antagligen handlat och vi börjar kanske kvällen med ett glas vin och lite småplock medans vi lagar mat. Oftast tacos, men ibland kan det också bli kyckling eller kött. Jag vet, vi är helt galna som rubbar på fredagstacosen...
Efter det är det TV dax. Barnen sitter bänkade vid TV:n i vardagsrummet, som är den bästa TV:n eftersom den är störst. De ser på Talang, och ropar till när det är någon extra bra satrist som de tycker jag ska se på.
Själv masar jag mig upp på övervåningen och sitter bänkad vid Så ska det låta. Ibland somnar jag i soffan där, men det talar jag aldrig om för någon.
Peter däremot sover helt ogenerat brevid barnen i soffan där nere. Det talar jag om för andra=)
Närå, det är inte så hemskt som det låter. Vi är alla trötta på fredagskvällen och tycker om att ta det lugnt bara. Imorgon är det lördag och det betyder i vanlig ordning stallet. Sen har Julia och Felicia startat en cykeltvätt...? Felicia har annonserat på FB att de tvättar cyklar imorgon för 20.- styck. Halva priset om det är släkt eller vänner som kommer. Ska bli mycket intressant att se hur mycket kosing de orkar tvätta ihop. Själv ska jag hälsa på i Lenas nya fina växthus. Vi ska gjuta i betong och jag ska äntligen få prova några plåtformar jag specialbeställt för att gjuta krukor i.
Så imorgon ska jag vara duktig med kameran och dokumentera vår kreativitet.

Trevlig kväll på er- wherever you are!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar