söndag 25 april 2010

Helgen

Nu har vi nya krukor på G!

Lena fixar med sin form.



Vi gjuter i Lenas fina växthus, och jag behöver nog inte tillägga att hon verkar ha "gröna" fingrar...det växer så det knakar!



Här är min form, som jag beställt av en plåtslagare här i Sunne.



Peter har målat vårt garage i helgen. Det tog visst lite tid...









Men skam den som ger sig!Han har kämpat på bra hela helgen och nu är det äntligen klart!



Bilderna gör inte färgen riktig rättvisa...men vi är iallafall helnöjda! Den grå färgen är varken för ljus eller mörk, alldeles lagom, och så är den varm i tonen och passar fint till det röda teglet. Det är så svårt att välja en färg utifrån ett liiitet färgprov. Men den här gången tror jag vi slog huvudet på spiken och lyckades riktigt bra.


Nu väntar vi bara på ytterdörren som är beställd i samma kulör...tror det var 6 veckors leveranstid- tyvärr.

Nu kanske ni tror att jag bara sprungit runt och tagit en massa kort på Peter när han målat i helgen...men då tror ni fel mina vänner...

Jag har nämlugen oljat in heeeela altanen inklusive trappen som jag snickrade ihop förra sommaren...och jag tror det var välbehövligt. Snacka om skillnad före och efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar