söndag 4 april 2010

Påskafton

firade vi hemma hos min mamma och hennes Kenneth.
Vi startade tidigt och var där redan kl 3 och fikade.
Mamma hade bakat i dagarna 3 + att andra gäster också hade tagit med sig fikabröd och tårta, så efter den starten fick vi vänta ända tills sent på kvällen innan vi orkade äta påskmaten.

Efter maten var det dags för bad i tunnan!
Ni som läst här ett tag vet att det badas flitigt på Hallowen, till Jul och så till påsk.
Igår var det hela 40 grader i tunnan, så efter 30 minuter var jag tvungen att gå upp. Det kändes som att jag kokade inombords. Jag fick gå ett bra tag utomhus i morgonrock innan jag orkade gå in i värmen i huset.

Mamma i badet



Nybadad Peter med liiite imma på glasögonen...



Peter tror jag frös efter badet för han ställde sig framför påskbrasan...



Dit även min moster gick när hon var på väg till badet . Och där, helt plötsligt började de sjunga och tog sig en vals...I MORGONROCKAR OCH TOPPLUVOR! Jisses vilka tokar! Tur att mamma bor ganska ensligt, så inga grannar såg oss.




Efter det var vi mätta, varma och trötta, så vi bröt upp tidigt och åkte hem och somnade gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar