torsdag 1 april 2010

Äntligen påskledig!

Några helt tokstressiga veckor på jobbet är äntligen slut...nu har jag tagit påsklov!

Det firade jag och Peter med att åka och handla- tillsammans.
Sen städade vi- tillsammans. Jag vet, inte vidare romantiskt, men det är så livet är när man varit tillsammans i 15 år. Då är städning en torsdagskväll, så att det är rent till helgen the top of joy...
Sen efter maten fick det vara nog med sällskapande. Han har suttit på FB, Victor på MSN (chattat med brudarna såklart) och jag och Julia har kollat Twilight filmen- igen.
Hon frågade mig mitt i filmen varför jag satt och log- och jag sa som det var- för att den är SÅ bra!
Jag kan inte hjälpa det, jag älskar verkligen både böckerna och filmerna- och kommer att se dem många gånger igen!

Efter filmen (som handlar om Vampyrer) fick jag för mig att skrämma Julia lite. Jag sa att jag skulle bita henne lite, så att hon slutar att växa, och fortsätter att vara 9½ år förevigt...jag drog tillochmed på ett litet morrande och visade tänderna...gissa om hon blev rädd! Hon vågade inte sitta brevid mig på en lång stund. Haha, precis som om att jag låtsats vara en snäll mamma i alla år, för att helt plötsligt bli en vampyrmorsa...men det hela gick över när jag gav henne lite yogurt och en glasspinne innan hon kröp ner i sin säng. Jag var tydligen en ganska så snäll mamma iallafall!

Idag har vi slagit handlingsrekord. Tror att matnotan för den senaste veckan hamnar en bra bit över 2 papp...men hungriga ska vi inte behöva vara iallafall med kylen så här full laddad! Är det påsk så är det!




Och emellan allt ätande så hade jag tänkt mig själv skönt tillbaka lutad i soffan eller IKEA fåtöljen, läsandes en bra bok. Jag har beställt från Adlibris, några titlar som jag tyckte verkade bra.



Jag ser fram emot att få läsa Björn Ranelid. Jag såg Stjärnorna på slottet som gick nu i höstas och jag blev väldigt imponerad av hans person.
Och av hans språk.
Herregud hur karln kan prata. Ska bli intressant att se om han skriver som han pratar. Då kommer jag att vara helsåld på hans titlar ett bra tag framöver.

Och så ska det bli så kul att få läsa Mia Skäringers "Dyngkåt & hur helig som helst". Jag älskar hennes rollfigurer, och undrar om hon är lika rolig i sitt vanliga privata jag.

Vad gör ni i påsk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar